Information om behandling af dine personoplysninger

En ny forordning[1] for beskyttelse af persondata er vedtaget, og vi anbefaler dig i den forbindelse at læse vores privatlivspolitik, så du kender dine rettigheder og bliver informeret om de vigtigste punkter.

Hvordan behandler vi dine personoplysninger? 

Vi indsamler personoplysninger såsom dit navn, e-mail adresse, adresse(r) og telefonnummer. Vi behandler dine data med yderste omhu.

Hvilke personoplysninger indsamles - og hvordan?

Vi indsamler kun de personoplysninger, der er nødvendige, og vi træffer passende sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dem. Vi indsamler de personoplysninger, du giver os, når du tilmelder dig som modtager af bl.a. vores nyhedsbreve og via ”kontakt” på hjemmesiden.

Til hvilke formål behandles disse personoplysninger?

Dine data benyttes til at formidle Ejerforeningens/bestyrelsens nyhedsbreve, bestyrelses- og generalforsamlingsreferater, servicemeddelelser såsom at informere om akutte situationer ved f.eks. lukning af vand, strømafbrydelser m.v.

Behandlingsgrundlag

Nedenfor finder du en beskrivelse af den lovhjemmel, som vi baserer vores behandling af dine personoplysninger på.

Vi er berettiget til at indsamle og behandle personoplysninger om dig på baggrund af vores legitime interesser, og det vurderes, at vores interesse i at behandle personoplysningerne overstiger dine interesser. Vores legitime interesser er følgende:

(a) Foreningsarbejde og bestyrelsesarbejde

(b) Servicemeddelelser, herunder orientering om akutte forhold m.v.

I hvilke tilfælde og med hvilke parter bliver personoplysninger delt?

Dine personoplysninger deles ikke med henblik på marketingformål og lignende. Dine personoplysninger vil blive opbevaret hos Ejerforeningen eller tredjeparts-hostingudbyder.

Hvordan beskyttes og sikres dine personoplysninger?

Dine personoplysninger kan kun tilgås af bestyrelsen via kodeord. Alle personoplysninger vil blive behandlet fortroligt og vil kun blive anvendt til formålet.

Hvor længe vil mine personoplysninger blive opbevaret?

Dine personoplysninger beholdes, så længe du er en del af Ejerforeningen, og indtil du giver os besked om at slette dine data. Hvis du giver os besked om at slette dine data, f.eks. i forbindelse med fraflytning, sletter vi selvfølgelig dine personoplysninger, medmindre vi er pålagt efter relevant lovgivning at opbevare dine personoplysninger i en længere periode.

Dine rettigheder 

Du kan få yderligere oplysninger om de personoplysninger, som vi opbevarer og behandler om dig ved at kontakte bestyrelsen: [email protected]. Du kan herudover altid gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger samt anmode om rettelse eller sletning af dine personoplysninger. Hvis du ønsker at gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger, eller hvis du ønsker at få dine personoplysninger berigtiget, kontakt da venligst bestyrelsen med meddelelse herom. Hvis du ønsker at klage over vores behandling af dine personoplysninger, kan du kontakte Datatilsynet. 

I hver e-mail, du modtager via hjemmesiden, er der link til, at du kan redigere dine indstillinger og bl.a. også afmelde én eller flere services.

Opdateret den 27. maj 2018 

[1] Forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF (generel forordning om databeskyttelse).